2012/12/20

Profesor Lazhar Trailer



Aztertu pelikula hau gidoia jarraituz:
1.- Pertsonaiak aztertu: Lazhar, Alice, Simon, Zuzendaria eta Martine
2.- Nola da harremana irakasle eta ikaslearen artean?
3.- Zer egiten du ondo irakasleak eta zer txarto.
4.- Nola uste duzue tratatu behar dela Martineren kasua.

28 comentarios:

  1. 1- Pertsonaiak aztertu

    Lazhar:Bera inmigrantea da, Argeliatik dator. Montrealeko eskolan hasten da lan egiten sustituto moduan, irakasle bat siuizidatu delako, Martine.
    Alice: Bera da irakasle guztien ikasle onena eta irakasle guztiak berari laguntzen diote.
    Simon:Bera mutil ona da, fotografoa. Beti moduan errekreoan eramaten zion esnea Martineri baina egun batean ikusi zuen korda batera zegoela kolgaturik.
    Zuzendaria: Zuzendaria egiten duena da, ikasleei lagundu Martineren suizidioa ahasten eta horrela ikasleak jarraitzea ikasten eta bere bizitza normala eramaten.
    Martine:Martine da suizidatu den irakaslea.

    2- Nola da harremana irakasle eta ikaslearen artean?
    Hasieran oso txarra da, inork ez diolako egiten kasurik Martinetaz pentsatzen ari direlako, baina azkenean ia ia ahastuta daukatenean Martine hobeto joaten dira klaseak eta ikaslea maitatzen diote lazhareri.

    3- Zer egiten du ondo irakasleak eta zer txarto?
    irakasleak ondo egiten duena: Lazhar batzutan egiten duena ondo da liberatu umeei ateratzea barruan duten guztia ahsteko Martinetaz.
    irakasleak txarto egiten duena: Batzutan lazhar haserretzen da eurekin ez dutenean errua berari pasatzen ari zaionagatik.

    4- Nola uste duzu tratatu behar dela Martineren kasua

    Nire ustez, Martineren kasua astiro eta lasai tratatu behar dela. Bestela ikasleak umeak direnez, trauma bat geratu ahal zaie betirako, eta gainera bere familiako suiziatu bada edo hil bada.

    ResponderEliminar
  2. Jone Abajo- 4.A

    Pelikula hau 2011n sortu zuen Philippe Falardeauk Kanadan. Hortaz, pelikula Frantsesez dago.

    Lazhar eskolara heltzen den irakasle berria da. Bera Argentinatik datorre etorkin bat da. Bere emastea irakasle eta idaslea zen, eta Argeliako pertsona batzuk bere liburuarekin ados ez zeudenez, bera eta bere bi seme- alabak sute batean hil zituzten. Bachir gertaera hori bereganatzen zuen bitartean eskola honetan sartu zen Martine irakaslearen postuaz arduratuz, baina bertako jendeak ez zekien berari gertatu zitzaiona.

    Simonek bere irakaslea samatik eskegita ikusi zuen. Berak bere ama galdu zuen eta Martine amatzat moduan hartu nahi zuen baina bere klaseetan ez zen oso ondo portatzen, hortaz, denboraren poderioz sentimenduak adierazten joaten da eta errudun zentitzeari usten dio Lazhar- en laguntzaz.

    Alice eskola horretako neskatxa bat da. Berak, Simonen bezala Martine ikusi zuen. Hasieran Simon errudun zela zioen, berak Martine ez zuelako ondo tratatzen. Azkenean Simon eta Alice lagun bihurtzen dira.

    Eskola horretako zuzendariak ikasleei gertaera latz hura ahazten laguntzeko aldaketa batzuk egiten ditu gelan baina, horrekin ez da nahikoa. Berak ezer gertatu ez balitz bezala egin nahi du eta ikasleek horretaz hitz egin nahi badute etxean egin zezaketela pentsatuz.

    Martine eskola horretako irakaslea izan zen. Egun batean ikasleak jolas orduan zeuden bitartean bere burua hiltzea erabaki zuen samatik lotu eta aulkia kenduz. Horregaitik Bachir Lazhar eskolara sartzen da bere postua ordezkatzera.

    Ikasle eta irakasleen harremana hasiera batean zaila da beraien kultura desberdinengaitik baina denborarekin Lazhar- ek ikasleei laguntzen zailatzen da Martineren gertaera ahazteko.

    Bachir eskolara Martineren postua ordeskatzera etorri zen eta ikusi zuen moduan ikasleek ez zuten beraien lehengo irakasleari buruz hitz egin, hortaz, sentimendu horiek adierasten laguntzen die eta Simoni adibidez berak uste zuen errua kentzen laguntze dio. Baina Lazhar-ek eskola horretara heltzean ez zuen berera gertatzen zitzaiona kontatu eta horregaitik batzuetan bere ikasleekin haserretzen zen beraiek errua eduki gabe.

    Nire ustez, martineren kasua psikologian aditua den pertsona batek tratatu beharko zuen ikasle guztiekin, batez ere Simon eta Alicerekin. Horretaz gain, Lazhar-ek egin zuen bezala, irakasleek Martineretaz hitz egin beharko zuten sentimenduak adierazteko baina, gurasoek ere gertatutakoa azaltzen zailatzea egokia izago zela pentsatzen dut. Umeak direla kontuan hartuta, gai hau lasaitasunez bereganatzen lagundu beharko litzaieke.

    ResponderEliminar
  3. 1-
    •LAZHAR: Pelikula honetako protagonista bat da. Argeliatik etorritakoa. Juizio batean sarturik dago bere emaztea eta umeak hil zirelako eta berak pentsatzen du norbait hil nahi zituela. Bitartean, Montrealeko eskola batean sartu egiten da irakasle moduan. Bere aurrekoa bere buruaz beste egiten delako. Bere laguntzari esker, klasea aurrea eramateko gai izan da.

    •Alice: Klaseko ikaslerik onena da. Bere aurreko irakaslea hilda ikusi zuen eta hasieran ez da oso ondo simonekin eramaten berari erru guztia botatzen diolako, baina pelikulako amaieran lagunak egiten dira gertatutakoaren berri hitz egiten dutelako.

    •Simon: Fotografia gustatzen zaion mutiko bat da. Bere ama hil egin zitzaion eta Martine bere bigarren ama bat zen. Ostegun guztietan, esnea eramaten zuen klasera. Baina egun batean bere irakaslea suizidatu egin zela ikusi zuen eta handik aurrera bere bizitza aldatu egin zen, bere errua zela pentsatzen zuelako eta irakaslea asko maite zuelako.

    •Zuzendaria: Garrantzi handia dauka pelikula honetan irakasle eta ikasle guztiei aurrera eramaten laguntzen baitie Martine hil ondoren.

    •Martine: Montrealeko eskolako irakasle bat zen. Suizidatu egin zena. Ikasle guztiek asko maite zuten pertsona ona eta oso maitekorra zelako.

    2- Irakasle eta ikasleen arteko harremana hasieran oso arraroa da, Martine faltan botatzen dutelako eta beti bertaz hitz egin nahi dutelako. Baina amaieran dena aldatu egiten da Bachirreri esker. Martineren hilketaren ondoren bizitza beste modu batean ikusten laguntzen baitie eta haien arteko harremana sendotu ere.

    3- Alde batetik, Bachirrek gauza asko ondo egiten ditu eskola horretan, umeei beste jokabide batzuk erakutsi egiten baitie haien egoera aurrera eramateko, eta azkenean umeak pentsatzen duten guztia esaten dute eta beraien pentsamendua askatzeko modu egokiak erabiltzen baititu. Beste aldetik, gauza txarrak ere egiten ditu adibidez umeei jo.

    4- Nire usteaz, Martinen kasua astiro tratu beharko zen. Baina hasiera batetik umeekin hitz egitea hobera izango zen beraien pentsamendu eta sentimendu guztiak kanpora ateratzeko. Ondoren beraien gurasoei egoerari buruz hitz egin umeei laguntzeko eta azkenik irakasle guztien laguntzarekin dena aurrera eramatea.

    Ane Sagastagoia

    ResponderEliminar
  4. Lazhar: pelikula honetako pertsonaia nagusietako bat da. Argeliatik etorritakoa. Juizio batean sarturik dago bere emaztea eta umeak hil zirelako eta berak pentsatzen du norbait hil nahi zituela. Bachir gertaera hori bereganatzen zuen bitartean eskola honetan sartu zen Martine irakaslearen postuaz arduratzen da.
    Alice: eskola horretako neskatxa bat da. Berak, Simonen bezala Martine ikusi zuen. Hasieran Simon errudun zela zioen, berak Martine ez zuelako ondo tratatzen.
    Simon: Bere ama hil egin zitzaion eta Martine bere bigarren ama bat zen. Ostegun guztietan, esnea eramaten zuen klasera. Baina egun batean bere irakaslea suizidatu egin zela ikusi zuen eta handik aurrera bere bizitza aldatu egin zen, bere errua zela pentsatzen zuelako eta irakaslea asko maite zuelako.
    Zuzendaria: Garrantzi handia dauka pelikula honetan irakasle eta ikasle guztiei aurrera eramaten laguntzen baitie Martine hil ondoren.
    Martine: Martine eskola horretako irakaslea izan zen. Egun batean ikasleak jolas orduan zeuden bitartean bere burua hiltzea erabaki zuen, hori gertatu zelako dator Bachir eskola horretara.

    2. Hasieran ikasle eta irakaslearen arteko harremana oso saila zen beste kultura batekoa zelako eta oraindik Martinerena ahaztu Gabe zutelako baina konfiantza hartzen hasi zirenean asko hobetu zen.

    3. Bachir eskolara Martineren postua ordezkatzera etorri zen, eta pentsatu bezala ikasleek ez zuten gertatu zenari buruz hitzik egin nahi baina apurka-apurka dena kontatzen hasi ziren. Simonek adibidez, berak zuela errua pentsatzen zuen baina berarekin hitz eginda gero iritziz aldatu zuen. Bachirrek ere ez zuen Algerian gertatutakoari buruz hitz egiten eta pelikularen amaieran ikasleei pasatu zen dena kontatzen die.


    4. Nire ustez, Martineren kasua ikasleekin hitz egin beharko zen gertatutako azaltzeko baina hori psikologian aditua den norbaitek egin beharko zuen, nahiz eta lan hori eginten irakasleek ere lagundu ahalko zuten ikasleekin hitz egiten ez pasatu dena norberaren barruan gordetzen. Umeek orain ez dute oso ondo ulertuko baina hemendik urte batzuetara bai.

    ResponderEliminar
  5. 1. Pertsonaiak aztertu
    Lazhar: Filmeko protagonista da. Hilda agertu den irakaslea (Martine) ordezkatzera doa Montrealeko eskolara, lehen Argelian egiten zuen lan. Bere izaerarengatik klasea aurrera ateratzen du eta laguntzazkoa da haientzat.

    Alice: Eskolako ikasle bat da, eta Martine eskegita ikusi zuen. Oso ikasle ona da, hasiera baten Simoni erru guztia leporatzen dio, baina pelikularen garapenean euren artean hitz egiten lagun egiten dira.

    Simon: Montrealko eskolako beste ikasle bat da, argazkiak ateratzea gustoko du eta honek ere Martine hilda ikusi zuen. Martinen klaseetan ez zen guztiz ondo portatzen eta errudun sentitzen da, asko maite baitzuen.

    Zuzendaria: Bachir Lazhar kontratatzen du Martine ordezka dezan. Lazharren eta zuzendariaren arteko erlazioa ez da guztiz ona, Bachirren ideiak ez zaizkiolako askorik gustatzen. Ikasturte amaieran Bachirrek beste eskola baten topatu behar du lana.

    Martine: Bachir Lazhar etorri aurretik zegoen irakaslea zen. Hilda agertzen da, urkaturik. Haurrek asko maite zuten irakaslea zen.

    2.Nola da harremana irakasle eta ikaslearen artean?
    Hasieran ikasleek eta irakasleak ez dutela ezer komunean dirudi eta berehala gatazkak gertatzen dira Bachirren irakasteko metodoengatik, baina denbora pasa ahala, ikasleak eta irakaslea atsekabearen, frustrazioaren, desorientazioaren eta afektuaren beharrarengatik lotuta daudela ikusten da. Irakasleari esker perspektiba berriak aurkituko dituzte eta nola heriotzaren eta pertsonaren baten galeraren gaiei nola aurre egin.

    3.Zer egiten du ondo irakasleak eta zer txarto.
    Nik uste, Bachirrek ikasleekin hitz egiterakoan barruan daramaten guztia askatzen uzten die eta hori ondo dago. Horrela ikasleak lasaitu egiten dira eta horrek Martinen kasua ahazten lagundu dezake. Bestalde, umeei jotzearena ez zait guztiz ondo dagoela iruditzen.

    4.Nola uste duzue tratatu behar dela Martineren kasua.
    Nire ustez, Martinen kasua astiro-astiro eta kontu handiz tratatu beharko litzatekeen kasu bat da ikasleek asko maite zutela kontuan izanda. Umeekin hitz egin eta euren sentimenduak azaldu beharko zizkioten irakasle, zuzendari eta gurasoei eta horrela denen artean ikasleei lagundu ahalko zieten egoera latz honekin.

    JON URRESTI

    ResponderEliminar
  6. 1- Pertsonaiak aztertu
    -Lazhar: pelikula honetako pertsonaia nagusietako bat da. Argeliatik etorritakoa. Juizio batean sarturik dago bere emaztea eta umeak hil zirelako eta berak pentsatzen du norbait hil nahi zituela. Bachir gertaera hori bereganatzen zuen bitartean eskola honetan sartu zen Martine irakaslearen postuaz arduratzen da.

    -Zuzendaria: Garrantzi handia dauka pelikula honetan irakasle eta ikasle guztiei aurrera eramaten laguntzen baitie Martine hil ondoren.

    -Simon: Fotografia gustatzen zaion mutiko bat da. Bere ama hil egin zitzaion eta Martine bere bigarren ama bat zen. Ostegun guztietan, esnea eramaten zuen klasera. Baina egun batean bere irakaslea suizidatu egin zela ikusi zuen eta handik aurrera bere bizitza aldatu egin zen, bere errua zela pentsatzen zuelako eta irakaslea asko maite zuelako.

    -Alice eskola horretako neska bat da. Berak, Simonen bezala Martine ikusi zuen. Hasieran Simon errudun zela zioen, berak Martine ez zuelako ondo tratatzen. Azkenean Simon eta Alice lagun bihurtzen dira.

    -Martine: Martine eskola horretako irakaslea izan zen. Egun batean ikasleak jolas orduan zeuden bitartean bere burua hiltzea erabaki zuen, hori gertatu zelako dator Bachir eskola horretara.

    2- Nola da harremana irakasle eta ikaslearen artean?
    -Irakasle eta ikasleen arteko harremana hasieran oso arraroa da, Martine faltan botatzen dutelako eta beti bertaz hitz egin nahi dutelako. Baina amaieran dena aldatu egiten da Bachirreri esker. Martineren hilketaren ondoren bizitza beste modu batean ikusten laguntzen baitie eta haien arteko harremana sendotu ere.

    3- Zer egiten du ondo irakasleak eta zer txarto?
    -Alde batetik, Bachirrek gauza asko ondo egiten ditu eskola horretan, umeei beste jokabide batzuk erakutsi egiten baitie haien egoera aurrera eramateko, eta azkenean umeak pentsatzen duten guztia esaten dute eta beraien pentsamendua askatzeko modu egokiak erabiltzen baititu baina veste alde batetik gauzak okertxoago doaz, aserretu egiten denean jo egin zuen baten ume bat eta ori ez zitzaidan guztiz ondo iruditu.
    4- Nola uste duzu tratatu behar dela Martineren kasua
    -Nire usteaz, Martinen kasua astiro tratu beharko zen, martineren kasua psikologian aditua den pertsona batek tratatu beharko zuen ikasle guztiekin, batez ere Simon eta Alicerekin. Horretaz gain, Lazhar-ek egin zuen bezala, irakasleek Martineretaz hitz egin beharko zuten sentimenduak adierazteko baina, gurasoek ere gertatutakoa azaltzen zailatzea egokia izago zela pentsatzen dut.
    ANDEKA ALONSO 4.A

    ResponderEliminar
  7. Lazhar: irakasle moduan kontratatzen dute Martinen postua hartzeko.Beste kultura batetik dator. Ez da erreza izango zeren eta eskolaren egoera ez da erreza tratatzen. Ez da erraza ere bere egoera, juizio batean murgildurik dago. Bere emazteak liburu bat idatzi zuen Arjeliako soziedadea kritikatzen eta ez zuten oso ondo hartu. Sute batean hil zituzten emaztea eta bere bi semeak.
    Alice: eskolako ikasle bat da. Martinen gorpua ikusi zuen eta traumatizaturik geratu zen. Bere aitak asko bidaiatzen du eta agian horregatik Bazhirren aurkitzen du aitaren figura. Alice Bazhirren ikaslerik gogokoena izango da denborarekin.
    Simon: beste ikasle bat da. Bere ama hil zen, eta Martine beretzako bere bigarren ama bat bezala zen. Asko maitatzen zuen eta horregatik oso txarto geratzen da. Ostegunero eramaten zion esnea. Alicek leporatzen dio Martinen suizidioa.
    Zuzendaria: dena normaltasunera itzultzen saiatzen da. Bere eskuan dagoen guztia egiten du, Lazhar ekartzen du eta ikasleei Martine ahaztarazten saiatzen da.
    Martine: eskolako irakasle oso maitatua da, ikasleengandik. Egun batean suizidatu egiten da, pelikulan ez dira zehaztarazten zergatiak.

    Nola da harremana irakasle eta ikasleen artean?
    Hasieran ez da oso ona, distante bezala daude. Kultura ez berdinekoak dira eta Lazharren irakasteko modua ez da beraien gustukoa. Denborarekin konfiantza hartzen dute eta pixkanaka Martine alde batera uzten dute, ahaztu barik.
    Zer egiten du ondo irakasleak eta zer txarto.
    Nire ustez, Bazhirrek ez du Martinen heriotza ezer pasatu ez bazen moduan tratatu, nahiz eta zuzendariak hori esan berari. Bazhirrek ikasleek barruan daukatena ateratzen laguntzen du eta hórrela hobetu sentituko direla pentsatzen du. Txarto egiten duenari buruz, kulturarengaitik gauza batzuk ikasteko ditu, eta horregatik ikasleak jotzearena aurreztu daiteke baina ulergarria da.
    Nola uste duzue tratatu behar dela Martineren kasua.
    Nik uste dut, Bashirrek egiten duena dela modurik onena. Horrela ez da gordeko inolako sentimendurik eta tratamendu hobea izango luketen umeen beldurrak edo traumak. Zuzendariaren moduan ez zait iruditzen egokia, arazoak ezin direlako baztertu eta ezer ez gertatu bazen moduan geratu.

    Jonan Oiartzun

    ResponderEliminar
  8. 1) -Lazhar: Filma honetako protagonista da. Gizon hau Argeliakoa da, bertatik Montreal izeneko ikastetxera joaten da lan egiten. Bertan Martine ordezkatzen dago; Martine hildako irakaslea da. Bere klaseko ikasleak aurrera eramaten saiatu egiten da.
    -Alice: Bachir Lazhar irakaslearen ikasle bat da, ikasketetan ondo dabilena; neskatila honek Martine hilda ikusi zuen. Honek Simoni botatzen dio erru guztia, baina bukaeran lagun egiten dira berriro ere.
    -Simon: Ikastetxe honetako beste ikasle bat da. Honek ere Alice bezala hilda ikusi zuen irakaslea (Martine). Alicek hasiera batean, berari botatzen dio erru guztia eta hau errudun sentitzen da.
    -Zuzendaria: Zuzendariak Lazhar kontratatzen du, honek Martine ordezkatzeko. Pertsonai hauen harremana ez da guztiz ona, baina Bachir Lazharrek al duen guztia egiten du ikasleak aurrera eramateko nahiz eta zuzendariari bere ideak ez gustatu.
    -Martine: Montrealen lan egiten zuen irakaslea da. Soka batetik lotu eta hil egiten dena. Hau hil ostean Bachir Lazhar hura ordezkatzen doa. Ikasleak asko maite zuten. Honen ikasle izan ziren bik hilda ikusi zuten haien gelan.
    2) Ikasleen eta Bachir Lazhar irakaslearen arteko harremana hasieran ez da guztiz ona, gatazka asko sortzen dira haien klasean. Ikasleek Martine dute denbora guztian haien buruan, gai honi buruz berba asko egiten dute irakasle berriarekin. Lazhar al duen guztia egiten du, amaieran harremana hobeagoa da, gauzak beste modu batean ikusten laguntzen die.
    3) Lazhar gelako egoera eta harremana hobetu nahiez, ikasleek barruan duten guztia ateratzen saiatzen da Martini buruz berba egiten dutenean, hori ondo dagoela iruditzen zait. Baina gauza guztiak ez dira onak Lazharren aldetik, haserre zegoenean bere kulturagatik, umeak jo egiten zituen eta hori ez zait batere ondo iruditzen. Kultura aldetik zerbait ikasi behar duela uste dut.
    4) Martinen gaia oso gogorra da, beraz, poliki eta kontu handiz tratatu behar dela uste dut. Nire iritziz, ikasleek gordeta dituzten sentimenduak eta pentsamenduak askatzen lagundu behar zaie. Bere gurasoekin berba egitea ere egoki iruditzen zait, irakasleak kasu guztietan ezin die ikasleei lagundu.

    EIDER REYES 4A

    ResponderEliminar
  9. 2011 filmatutako pelikula da. Pelikula honen direktorea Philippe Falardeauk eta Kanadan filmatua dago hortik frantsesez egotea

    1.-
    -Lazhar: Bachir Lazhar Argeliako immigrantea da eta irakasle moduan sustitu egiten dute martinerengatik. Hortik gutxira bere emaztea eta alaba galdu zituen, asasinoak haserre zaudeten bere emaztearen azken liburuarengatik.

    -Alice: Bachirren ikasle gogokoena da. Simon bezala Martine eskegita ikusten du. Simon errudutzen du Martineren heriotzaz, horregatik hasieran ereinez hitz egiten dio.

    -Simon: Martine eskegita ikusten duen lehen umea da, bere ama galdua zuen eta Martine amantzat hartzen zuen nahiz eta berarekin ez oso hondo portatu. Martinen heriotza eta gero oso mindua dago nola hala errudun sentitzen delako, baina Lazharren laguntzaz errudun hori baztertu egiten du.

    -Zuzendaria: Ume guztiak Martinen heriotzaz ahaztea nahi du, horretarako gelako hormak koloreztatzen ditu, baina horrekin ez du ezer lortzen, ze umeak Lazharrekin oraindik hitz egiten dute.

    -Martine: Eskolako irakasle bat da. Bere buruaz beste egiten du. Simonen eragin handia sortzen du hau eta errudun sentiaraztea eragiten dio. Bachirrek ordezkatzen dio hil eta gero.

    2.-
    Hasieran denak oso triste daude Martine hil berria zelako eta ez zutelako ulertzen zergatik egin zuen halako gauza. Baina Bachirren laguntzarekin trauma hori sendatzen joaten dira, batez ere Simon Martineren heriotzaren errudun sentitzen delako.

    3.-
    Hondo- Klasearekin Martiniretaz hitz egiten du horrekin laguntzeko eta piskat animatzeko.
    Txarto- Azkotan gehiegi behartzen ditu ikasleak adibidez Simonen kasuan errudun sentimendua areagotzen dio.

    4.-
    Nire uztez pertsona bat galtzean haurrera egin beharko zen, galdutako pertsona hori ahaztu gabe eta oroimenean edukita edo baita ere psicólogo baten laguntzarekin

    Jon Barrutieta

    ResponderEliminar
  10. 1-PERTSONAIAK:
    - LAZHAR: Martine irakaslea suizidatzen denean, Montrealeko ikastetxera doan irakasle berria da, Argeliatik etorritakoa. Ikastetxean dagoen giro tristearen eta bere irakasteko moduaren ondorioz, ikasleen eta gainerako irakasleen artean integratzea kostatzen zaio. Gainera bera ere tragedia pertsonal bati aurre egiten ari da.

    - ALICE: Lazharren ikasle gogokoena da neskatxa hau. Bera Martine hilda ikusi zuenetako bat izan zen eta oso triste zegoen eskolan. Gauetan amets gaiztoekin esnatzen zen eta ezin zuen lo askorik egin. Bere ama lanaren ondorioz, etxean gutxi zegoen eta Alicek ez zuen bere laguntza handia.

    - SIMON: berak astero eramaten zion esnea Martine irakasleari eta bera izan zen Martine hilda aurkitu zuena bere klasean, bere bufanda urdinetik eskegita dagoela samatik. Irakasle guztien argazkiak ditu bere kameran gordeta asko gustatzen zaiolako argazkiak ateratzea. Bera ere oso txarto sentitzen da Alicek Martinen suizidioaren errua berari botatzen diolako.

    - ZUZENDARIA: berak gertatutakoa ahalik eta arinen ahaztea nahi du eta horretarako honena, gaiari buruz eskolan behintzat ez hitz egitea dela uste du. Lazharren ideiekin ez dator bat eta urte bukaeran Lazharrek beste eskola batera joan beharra dauka.

    - MARTINE: ikasle eta irakasle guztiekin oso atsegina eta maitekorra zen irakaslea zen. Jolas ordu batean bere bufanda urdinarekin urkatuta aurkitu zuen Simonek. Honen heriotzaren ondoren, Lazhar da postua okupatzen duena.

    2- NOLA DA HARREMANA IRAKASLE ETA IKASLE ARTEAN?

    Irakasle berria iritsi zenean, egin zuen lehenengo gauza, mahaien ordena aldatzea izan zen eta horrek ez zien umeei graziarik egin. Ondoren, diktatu txiki bat egin zien beraien maila aztertzeko. Umeak momentu zail bat bizitzen ari zirenez eta gainera, irakasle berria zutenez, ez zeuden batere pozik. Ikasturteak aurrera egin ahala, Lazhar beraien kulturara ohitzen joan zen apurka apurka eta ikasleak ere bere erakusteko moduari ere bai. Aliceren gurasoek bazekiten beraien alaba zela Bachirren ikasle gogokoena eta ondo eramaten ziren. Azkenean Simonek ere asko ezkertu zion Lazharri negarrez hasi zen egunean, Martinen suizidioa bere errua ez zela izan sinestaraztea.

    3- ZER EGITEN DU ONDO IRAKASLEAK ETA ZER TXARTO?

    Nire ustez Lazharrek ondo egin zituen gauza nabarmenenak leku aldatzea eta beraien maila ikusi ondoren, ikasleengan jartzen zituen gogoak eta irakasteko eta suizidioa ahazteko egiten zituen ekintzak dira.
    Txarto egiten dituen gauzak, Alicerekin denbora larregi pasatzen zuela uste dut eta gainera, bere gurasoei esan zien eta beste alde batetik, bere drama pertsonalak eta bere biografiaren laburpen txiki bat ez azaltzea dira.

    4- NOLA USTE DUZUE TRATATU BEHAR DELA MARTINEREN KASUA?

    Nire ustez gai hau astiro eta lasai tratatu beharko zen. Lehenik eta behin hunkitu gehienak umeak direlako eta trauma infantil horietako bat geratu ahal zaielako bizitza guztirako. Horretarako onena bakoitzak benetan uste duena esatea izango zela onena uste dut, hau da, bakoitzak barruan dituen sentimendu guztiak liberatzea eta lasaiago geratzea barruan gorde gabe txartoago egoteko. Hobeagoa iruditzen zait Lazharren plangintza zuzendariarena baino. Zuzendariak gaiari buruz hitz egitea ez duelako nahi eta Bachirrek berriz guztiz kontrakoa.

    MIKEL MARIN 4.A

    ResponderEliminar
  11. 1.- pertsonaiak aztertu
    Lazhar: Martiniren ordezko irakasle Afrikarra da, garrantzi handia du pelikulan zehar. Ikasleekin ondo konpontzen da eta laguntza handia ematen diote psikologikoki. Jatorra da eta berari ere familia hil zitzaion, horregaitik, besteen sentimenduak ezagutzen ditu.

    Simon: bere ama hilik du eta Martini bere bizitzan pertsona garrantzitsu bat da. Martini urkaturik ikusi zuen. Suizidioaren egunean Martinirekin haserretu zen, musu bat eman ziolako. Alicek berari ematen dio suizidioaren errua.

    Alice: urkatutako pertson aikusi ostean traumatizatuta geratu zen. Bere aita asko bidaiatzen haritzen da, horregatik, Lazhar aitatzat artzen du. Gertatu den erru guztia Simoneri botatzen dio.

    Zuzendaria: ez dago ados irakasle berriak artzen dituen erabakiekin. Bere iritiz ez da gertatutakoari buruz hitz egin behar. Azkenik beste eskola bat aurkitzeko esan eta bota egiten dute.

    Martini: ikasleengatik asko maitatutako irakasle bat da.Urkaturik agertzen da gelan. Simonek bere errua dela uste du, berarekin haserretu baitzen egun horretan.

    2.-Nola da harremana irakasle eta ikasleen artean?
    Ikasle gehienek Martini beraien familiako baten bezala zuten. Oso maitatua zen gazteen artean.
    Bere ordeskoa ere oso maitatua izan da. Ikasleei trantze gaizto batetik irteten lagundu zioten, hala ere, zuzendariak ez du ikuspegi berbera eta bota egiten dio.

    3.- Zer egiten du ondo irakasleak eta zer txarto.
    Lazharrek bere teknikak erabiliz ikasleek dituzten problemak kentzen dizkie. Hau lortzeko gertatu denari buruz hitzegiten dute eta beraien errua ez dela esaten du. Txarto egiten dituen gauzak bere kulturaren araberakoak dira, berak bere herrian bezala ikasleei jo egiten die.

    4.- Nola uste duzue tratatu behar dela Martineren kasua.
    Nire iritziz, Lazharreri ondo irten arren nik ez nuke horrela egingo. Psikologo aditu batekin egoteko gomendatuko nukeen. Beraiek lan hauetan esperientzia dutelako.

    Ekaitz Aldecoa 4.-A

    ResponderEliminar
  12. 1.Pertsonaiak aztertu:
    Lazhar: pertsonaia hau, irakasle bezala kontratatzen dute Martine ordezkatzeko. Ikastetxean inork ez daki berak bizitako bizitza gogorra, emaztea(idazlea eta irakaslea) eta haurrak hil zitzaizkion Argelian, beraien herrialdean, sute baten ondorioz bere etxean. Sute hau badirudi nahita egindakoa dela, horregatik, Lazhar errefuxiatu gisa Kanadara doa. Bera ez da irakaslea, hala ere, irakaslea dela esan eta ikastetxean hartzen dute. Bere irakasteko modua bere kultura bezalakoa da, pixka bat gogorra eta bertako haurrak ez daude ohituta irakasteko modu horrekin. Hala ere, beraien arteko erlazioa ez da guztiz txarra.
    Alice: Lazharren ikaslerik gustukoena da, berak horrela aitortzen du. Beraien arteko erlazioa bikaina da, oso ondo ulertzen dira. Hainbat arazo izaten ditu Simonekin. Arazo hauek, Alicek uste duelako Simonen erruz hil zela Martine, hortik dator arazoa. Hala ere, filmaren amaieran lagunak egiten dira.
    Simon: Lazharren ikasle bat da. Ez dabil bere bizitzako momenturik onena pasatzen, denek leporatzen diotelako Martinen suizidioa. Bera izan zen Martine hilik ikusi zuen lehena.
    Zuzendaria: Zuzendaria eta Argeliako irakaslearen arteko erlazioa ez da oso ona. Lazharrek parte hartu nahi du ikasleei laguntzen beraiek pasatzen ari diren momentu txarra konpontzeko, baina honek ez dio usten.
    Martine: Ikasleen tutorea zen bere buruaz beste egin aurretik. Oso erlazio ona zuen ikasleekin eta badirudi bere ikasteko metodoak onak zirela, denak baitzeuden pozik. Hala ere, bera suizidatuta ikustean, ikasleek oso gaizki pasatzen dute. Bere suizidioari esker, Lazhar pelikulan sartzen da, bere lekua hartuz irakasle bezala.
    2. Nola da harremana ikasleen eta irakasleen artean:
    Beraien erlazioa hasiera batean ez da oso ona Lazharrek hainbat aldaketa egiten dituelako irakasteko orduan. Askotan, klaseak aspergarriak ere egiten zaizkie ikasleei metodologia horrekin. Hala ere, amaieran erlazioa hobetuz doa eta irakaslea laguntza handia da pasatzen ari diren momentu txarrari aurre egiteko. Badirudi, psikologoa baino lagungarriagoa dela, bere laguntzeko metodoak oso egokiak baitira.
    3. Zer egiten du ondo irakasleak eta zer txarto:
    Nire ustetan ondoen egiten duen gauza da, nola laguntzen dien bakoitzak barruan duena askatzen eta horrela Martinen inguruan dagoen gatazka konpontzen doa. Oso lagungarria da eta ikusten da asko saiatzen dela arazoa konpontzen.
    Bestalde, ez zait oso egokia iruditzen klaseak emateko duen metodoa. Sartu eta berehala aldaketak egiten hasten da, ikasleak kontuan hartu gabe. Hau dena, bere kultura ezberdinagatik gertatzen da.
    4. Nola uste duzue tratatu behar dela Martinen kasua.
    Nire ustetan kasua psikologoei utzi behar zaie konpontzen zati handi baten, beraiek baitira adituak horrelako kasuetan. Irakasleak honetan ez dute paper garrantzitsua jokatu behar nahiz eta munduko intentzio honenarekin egin, askotan okertu egiten direlako gauza. Hala ere, uste dudana da, ikasleak beraien artean hitz egitera bultzatu behar dela, lagungarria izan daitekeelako barruko guztia ateratzen.
    Ekaitz Andueza 4.A

    ResponderEliminar
  13. 1.- Pertsonaiak aztertu: Lazhar, Alice, Simon, Zuzendaria eta Martine
    -Lazhar: Argeliar irakasle bat da, bertan bere emazte eta semeak, hil zituzten eta Canadara emigratu zuen bere familiaren partea/eskubidea hartzeko. Bertan irakasletzat aurkezten da Montralko ikastetxe batean, ondoren konturatuko da berak sustituiduko duen irakaslea ikasgelan suizidatu zela. Bere helburu nagusienetariko bat bere ikasleen bihotzetara iristea bilakatzen da.Azkenean bere helburuak lortzen ditu.
    -Alice:Ikaslerik gogokoena da, Irakasle berriarekin hoberen portatzen dena(nire ustez), Martinerekin arreman estua zuen, eta bere irakaslea hilda ikustea asko impaktatu zitzaion.
    -Simon: Mutil rebeldea, Alicek uste du Martine bere erruz hil zela, berak eginiko problemen ondorioz.
    -Zuzendaria: Bere ikasleen sentmenduez asko arduratzen dio.Hasieran ez zegoen oso seguru Lazharri Martinen lan postua emateko, baina ondoren honek, motiboak ematen hasten da. Asko maite ditu bere ikasleak.

    2.- Nola da harremana irakasle eta ikaslearen artean?
    Ona, hasieran honen artean distantzia respektiba bat usten dute, zeren eta beren irakasle ohiak era batera irakasteko ohitura bat zuen eta Lazharrek bestea.Bigarren honek, liburu eta ikasketa batzuen bitartez bere ikasleen sentimenduak ikutzea du helburu. Azkenean, poliki-poliki beren artean zegoen hasierako distantzia apurtzen dihoa.

    3.- Zer egiten du ondo irakasleak eta zer txarto.
    Nire ustez Lazharrek duen irakasteko era desberdina da emen ikusten dugunari. Argelian “jotzea” horaindik legala da, horrela ikaslea irakasleari beldur eta errespetua dio, horregaitik betik lehenari kasu eta berak eskatzen duen guztia(ikasketetan) egingo dute. Baina horrek ez du beti funtsionatzen. Nire ustez emengo ikasketak era batera ala bestera hobeagoak dira.
    4.- Nola uste duzue tratatu behar dela Martineren kasua.
    Denbora ematen, ikasleak gertatutakoa asimilatzeko.

    Meriem Aboubi 4.b

    ResponderEliminar
  14. 1- Pertsonaien azterketa:

    Lazhar: Bera da pelikula honen protagonista. Bera Argeliatik dator, Martine suizidatu delako. Bera momentu triste batetik pasatzen ari da, bere emaztea eta bere alaba hil dira.
    Alice: Bera ikasle hoberena da. Bera ikusi zuen Martine hilda eta erru guztia Simoneri botatzen dio.
    Simon: Berari asko gustatzen zaio argazkiak ateratzea. Simon egunero eramaten zion esnea Martineri eta konturatu zen egun batean hilda zegoela.
    Zuzendaria: Bera nahi duena eskolan umeak ez hitz egitea gertatutakoari buruz da.
    Martine: Bera irakasle oso atsegina da eskolan ikasleak eta irakasleak maitatzen dute asko.

    2- NOLA DA HARREMANA IKASLE ETA IRAKASLE ARTEAN?

    Lehenengo egunean, Lazhar dana aldatzen du eta ikasleei ez zien graziarik egin. Kurtsoa pasatzen ari dela, ikasleak ,oldatzen dira Lazharren metodora eta Lazhar ikasleen metodora, horrela klaseak atseginagoak ziren. Azkenean, gauzak beste modu batera ikusten laguntzen die.

    3- ZER EGITEN DU ONDO IRAKASLEAK ETA ZER TXARTO?

    Lazharrek ondo egiten duena, leku aldatzeak eta antolatzen zituen ekintzak ziren Martinen suizidioa ahazteko, horrela lan gehiago egin ahal izango zuten klasean.
    Txarto egiten zuena, ikasle hoberenekin denbora gehiena pasatu, zalantzak argitzen etab. Baina besteekin ez zuen denborarik pasatzen orduan klasea giroa galtzen zuen.

    4- NOLA USTE DUZUE TRATATU BEHAR DELA MARTINEN KASUA?

    Kasu hau oso zaila da tratatzea, eskola askotan gertatu da eta nik uste dut astiro eta lasai tratatu behar dela umeak direlako. Lazhar egiten duena oso ondo dago jendea liberatu nahi duelako. Horrela lasaiagoak egongo dira pentsatzen dutena bota dutelako eta berdin da zer pentsatzen duten gauza da botatzea barruan duzun guztia eta liberatzea.

    PAUL URIBELARREA 4.A

    ResponderEliminar
  15. 1.- Pertsonaiak aztertu: Lazhar, Alice, Simon, Zuzendaria eta Martine

    Lazhar: Filmeko protagonista da. Imigrantea,Argelian bizi izan zena.Bere familia guztia hile gin zuten eta Montrealeko eskola batera joan zen lan egitera, irakasle hoi moduan lehen zegoen irakaslea(Martin) zuizidatu egin baitzen.

    Martine: Lazhar baino lehenago zegoen irakaslea zen. Ikasle guztiak maite zuten baina egun batean zuizidatu egin zen eta Simon eta Alice ezkegita ikusi zuten.

    Simon: Montrealeko ikasle bat da. Argazkiak ataratzea asko guztatzen zaio eta bere kamerarekin leku guztietara doa.Martin asko maite zuen , baina goiz batean Martine zuizidatuta ikusi zuen, esnea eramatera zioanean.

    Alice:Eskolako beste ikasle bat da.Simonen moduan Martine asko maite zuen eta Martine zuizidatuta ikusi zuen.Beraren ustez Simonen erruz zuizudatu zen eta mutilarekin azarratuta dago.Lazharrekin ondo portatzen da eta klaseko oberena da.Neskaren gurasoek eskalaz aldatzeko ideiak dituzte.

    Zuzendaria: Lazhar kontratatzen du irakasle izateko eta Matine ordezkatzeko. Ez du erlazio ona irakasle berriarekin.Askenean eskolatik botatzen du imigrantea delako.

    2.- Nola da harremana irakasle eta ikaslearen artean?

    Hasierako arremana ez da oso ona , arraroa baizik.Baina denbora pasa ahala.Ikasleek faltan botatzen dute Martine eta pscologa bat eramaten dute eskolara.Zorionez amaneran gauzak obetu egiten dira, irakasle berriak gauza berri asko irakasten die eta klaselo giroa asko obetzen da.

    3- Zer egiten du ondo irakasleak eta zer txarto?

    Lazharren gauza gehienak ondo egiten ditu, ikasle batzuen jokaera obetu egiten du eta klaseko giroa lehen zegoena baino obeto jartzen du.Ikasleei gauza berri asko irakasten die eta pentsatzeko joera aldatu.Beste alde batetik umeei ez die egi osoa kontatzen eta hori txarto dagüela pentsatzen dut.

    4.- Nola uste duzue tratatu behar dela Martineren kasua.

    Nire ustez eskolakoek ondo egiten dute pskologo bat bertara eramaten.Umeak direnez kasu hauek denbora askorekin eta pasientziarekin tratatu beharko zen.Gainera Irakasle berriarekin ere ordu batzuk egongo behar ziren gai hau tratatzen irakasle berriarekin obeto konpontzeko eta gertatutakoa ez gogoratzeko.Amaitzeko ume guztiek parte artu beharko zuten pentsatzen dutena guztien aurrean azaltzeko.


    Iker Villanueva 4A

    ResponderEliminar
  16. 1-PERTSONAIAK:

    - LAZHAR: Martine irakasleak bere buruarekin bat egiterakoan, Argeliatik etorritako eta Montrealeko ikastetxera doan irakaslea da. Ikasleak aurrera eramaten saiatzen da. Bera ere antzeko gauza batetik pastasen ari da.


    - ALICE: Lazharren ikasle gogokoena da. Neskatxa honek Martine hilda ikusi zuen. Honek Simoni botatzen zion Martinek bere buruarekin bat egitearen errua. Bere ama lanaren ondorioz, etxean gutxi zegoen eta hori dela eta Alicek ez zuen bere laguntza.



    - SIMON: Ikastetze onetako beste ikasle bat da. Berak astero eramaten zion esnea Martineri eta berak aurkitu zuen Martine Hilda, bere bufandarekin gelako teilatutik eskegita. Argazkiak ateratzea gustuko du eta Martineren bat zeraman soinean. Honako hau oso txarto sentitzen da Alicek Martineren suizidioaren errua botatzen diolako.

    - ZUZENDARIA: Berak Martineren gaia behin betiko ahalik eta azkarren ahastu nahi du eta horretarako klaseetan gaiari buruz hitz ez egitea onena dela uzte du. Ez dator bat Lazharren pentsaerarekin.

    - MARTINE: Bere buruarekin bat egin zuen irakaslea zen, jolas Orduña bere bufanda urdinarekin urkatuta aurkitu zuen Simonek. Honen heriotzaren ondoren, Lazhar da irakasle berria.

    2- NOLA DA HARREMANA IRAKASLE ETA IKASLE ARTEAN?


    Hasieran Lazharren eta ikasleen arteko arremana ez da guztiz ona. Mahiak tokis aldatu ondoren diktatu txiki bat egin zien ikasleei. baina historia pasa ahala ondo konpontzen dira. Bere irakasteko modua desberdina da baina apurka-apurka ikasleak ohitzen dira. Alice zen Lazharren ikasle gogokoena.



    3- ZER EGITEN DU ONDO IRAKASLEAK ETA ZER TXARTO?

    Nire uztez Lazharrek ondo eginiko gauzetako bat lekuak aldatzea eta batez ere ikasleei irakasteko jartzen zituen gogoak. Martineren gaiari buruz hitz egiten die ikasleei eta barruan dutena ataratzen dute honek.

    Ez dut uzte gauzak txarto egiten duenik, desberdin jokatzen du baina ondo ikusten dut. Bere familiaren gaia gehiago asaldu beharko zen.



    4- NOLA USTE DUZUE TRATATU BEHAR DELA MARTINEREN KASUA?

    Nire uztez nahiz eta gogorra izan gai hau berba eginez tratatu beharko litzakela uzte dut. Batez ere ikusi zuten ikasleek trauma bat izan dezaketelako. Lazharren plangintza zuzendariarena baino askos ere hobea dela uzte dut, gauzak barruan gordetzea nahiz eta errasagoa eman etorkisunean gogorragoa izan daitekela uzte dut.

    Nora Narbaiza 4A

    ResponderEliminar

  17. 1.-
    - Lazhar: Algeriako inmigrantea da. Lehen hezkuntzako sustitutoa da. Arazo asko izan zituen , bere emazteak egindako liburua ez ziotelako gustatu. Horren ondorioz Argeliako batzuk bere emaste eta bi seme- alabak hil zuten. Horregatik, bera oso triste zegoen. Bere ikasle gustukoena Alice da.

    -Simon: Aliceren lagun ona da. Argazkiak egitea gustatzen zaio. Oso triste dago Martine suizidatu egin delako eta bere errua dela pentsatzen du.

    -Alice: Simonen lagun ona da. Oso triste dago, Martineren suizidioa Simonen errua dela pentzatzen du.

    -Martine: Suizidatu egin den irakaslea da, arazo asko izan dituelako. Ikasle eta irakasleak oso triste daude horregatik.

    -Zuzendaria: Bera ere oso triste dago, ahal duen guztia egiten du Martineren kasua aurrera eramateko eta ikasleak ahaztu dezaten, adibidez; gelaren kolorea aldatze, psikologa bat ekartzea etab.


    2.-
    Hasieran irakaslearen eta ikasleen harremana ez zen hain ona. Lazhar-ek beste teknika batzuk erabiltzen zuelako klaseak emateko(aulkien lekuak aldatze, diktadoak egiten haztea etab) eta ikasleak ez zeuden akostumbratuta aldaketa horiekin eta horren ondorioz ez ziren ondo portatzen.
    Baina denbora joanez, euren harremana hobetuz joan da.


    3.-
    Irakasleak egindako gauza gehienak ondo daude, adibidez; ikasle batzuek egiten duten gauza txarrak hobetu egiten die, ikasleak nahi duten guztia ezatea laguntzen die etab.
    Baina gauza bat txarto egin zuen, Simonek Alice-ri gauza bat bota zionean, eta berari ez zioenez ori guztatu, buruan jo zion berriz hori ez egiteko.

    4.-
    Nire ustez, gai hau denbora luzez tratau behar da, horrela ikasleak pentsatzen duten guztia ezan ahal izango dutelako. Adibidez, Lazhar-ek egiten duena ondo dago, Simonek pentsatzen zuen guztia ezan nahi zuen, baina ezin zuenez oso txarto sentitzen zelako, Lazhar-ek pentsatzen zuen guztia esatea ezan zion, eta horrela lasaiago gelditu zen dena esandakoan.

    KRISTINA GARITAGOITIA 4.A

    ResponderEliminar
  18. 1.- Pertsonaiak aztertu:

    Lazhar: pelikulako protagonista da. Bera Argeliako etorkina. Montrealeko eskolan (Frantzian) klaseak ematen haste da, Martiniren ordez. Honek ez du irakaskuntza emateko ikasketarik baina bere ideologiak eta beste irakasleei ikusten duena irakasten du.

    Simon: Lazharren ikasle bat, argazkiak ateratzea gustatzen zaio. Mutikoak Martine suizidatu zenean ikusi zuen. Horren ondorioz Simon kaltetuta geratu da.

    Alice: Martine eta Lazharren ikasle bat da. Berak ere Maritineren hilketa ikusi zuen. Lazharren gogokoena da, neskatoa primerako ikaslea eta oso heldua 7 urteko neskato bat izanik bere ideietan.

    Zuzendaria: Bachir Lazhar kontratu egiten du bere historia ia ezagutu gabe. Geroago irakasleak hartutako erabakien aurka jarriko da eta irakasteko erabiliko dituen metodoak ez dira bere gustukoak izango. Lazharrek umeei Martinen heriotza gainditzen lagunduko die, gai horretaz hitz eginez eta zuzendariarentzako gai hori ez dago zertan aipatu beharra. Askenean zuzendaria jakiten du Lazharren lehengo bizitza eta ez duela ikasketarik, ondorioz, eskolatik bota egiten dute.

    Martine: Bere buruarekin bat egin zuen irakaslea da Lazharren aurrekoa. Ikasleek oso gustura zeuden bere irakaskuntza metodoekin eta asko maitatzen zuten bere irakaslea. Zehatz-mehatz ez dakigu irakaslearen suizidioaren kausa, Alicek pentsatzen du Simonen errua dela.

    2.Harremana ikasle- irakasle artekoa:


    Hasieran ez da oso ona izaten, ikasleek Martine faltan botatzen dute eta maisuak ez duenez irakasteko era berdina oso arraroa egiten zaie denei. Baina denbora pasa ahal ikasleek konturatzen dira maisu ona dela eta asko ikasten dutela berarekin. Pixkanaka- pixkanaka konfiantza gehiago lortzen du bere ikasleekin.

    3- Zer egiten du ondo irakaslea keta zer txarto.

    Nire ustez, Lazharrek nola laguntzen die umeei haien barrukoa kanpora ateratzea eta Martinek sortu zuen iskanbila konpontzen laguntzea ondo dagoela esango nuen. Ikasleei errealitatea ikustea laguntzen die eta errealitate horri aurre egin behar dela asaldu.
    Baina beste alde batetik, irakaslea ikasketa gabe eskola batean sartzea txarto iruditzen zait. Baina bere jokaera epaitu behar bada nire ustez, ez dut uste txartu jokatu duenik, bere erara egin ditu gauzak.

    4. Nola uste duzu tratatu behar dela Martineren kausa.

    Nire ustez, umeak direnez apurka- apurka haiek pentsatzen dutena eta haien barruan dagoena modu ezberdinetan azaltzea izango zen nik egingo nukeen eran. Nik uste dut ikasleak ez badutela beraien barruan daukana ateratzen arazo bat izango zela orregatik gaia denbora emanez egin beharko zen.

    OLATZ DUÑABEITIA: 4:B

    ResponderEliminar
  19. PROFESOR LAZHAR

    1.Pertsonaiak aztertu:

    Lazhar: Gizon Argeliar bat da, honek bere familia bertan bera utzi zituen eta Kanadara abiatu zen. Bertan irakasle bezala aritzen da ikastetxe baten non, Martin irakasleak bere buruaz beste egin zuen. bere tokian lan egingo du.

    Alice: Lazharrek gehien gogoko duen irakaslea da. Neska honek Martin hilda ikusi zuen. Irakaslea oso triste bizi da egun hartatik eta ama beti lanean dagoenez ez du laguntza handirik izaten.

    Simon: irakasle honek Martinekin harreman handiak zituen eta bera izan zen lehena Martin hilda ikusten. Gaztea oso gaizki sentitzen da, zeren eta, Alicek Martinen suizidioa bere errua dela leporatzen baitio.


    Zuzendaria: honek kasuaren iskanbilarekin bukatzea nahi du, kasua ahaztea. Horretarako, ikastetxean gaia isiltzea onena izango zela uste du. Lazharren aurkako iritzia du.

    Martine: oso pertsona alaia eta atsegina zen. Ikastetxean ez zituen arazoak inorekin. Jolastordu batean suizidatu egiten da. bere lekua Lazhar-ek hartzen du.



    2.Nola da harremana irakasle eta ikasle artean?

    Irakasle berria, Lazhar, heltzerakoan irakasleak banaka jartzen ditu mahaietan eta froga idatzi bat egiten die haien maila ezagutzeko. Ikasleek oso triste zeuden, momentu zail batean baitzeuden eta irakasle berriari ohitu behar zutelako. Denborak aurrera zihoala, Lazhar ikastetxeari ohitzen hasi zen, ohituretara eta ikasleak ezagutzera. Alice Lazharren irakasle gogokoena zen eta honek asko lagundu zion. Simon-eri ere asko lagundu zion Lazharrek Martinen suizidioaren errua berea ez zelakoan esatean.

    3.Zer egiten du ondo irakasleak eta zer txarto?

    Lazharrek ondo egiten duena ikasleak motibatzea eta ikasleengan jartzen dituen gogoak dira nabarmen. Txarto egiten duen gauza bakarra, nire ustez, Alice gehiegi gogko izatea da.

    4.Nola uste duzu tratatu behar dela Martinen kasua?

    Nire ustez, lasaitasunez garatu beharko zen gai bat da, baina txorakeria barik. Gai hau asko hitz egin beharko zen, trauma infantilak eta horrelakorik ez suertatzeko. Bakoitzak gaiaren iritzi bana esan behako zuen eta bere sentimenduak espresatu beharko zituen.



    AITOR DEL HIERRO 4B

    ResponderEliminar
  20. PROFESOR LAZHAR

    Kerman Alonso 4.B

    1. Pertsonaien azterkta:

    a. Lazhar: Argeliatik etorritako legez kanpoko imigrante bat da. Kanadara joan eta bertan irakasle moduan lan egiten du. Benetan ez da irakaslea eta asko kostatzen zaio Kanadako ohituretara ohitzea. Argeliako kultura oso ezberdina da, eta Lazhar-ek erabiltzen dituen irakaskuntza metodoak zahartuak daude kanadatarrentzat. Hala ere, Lazhar-ek mundua beste era batean ikusten irakasten die ikasle zein irakasleei.
    Gainerako irakasleek eta zuzendariak Martineren heriotzari buruz ez hitz egiten saiatzen dira. Umeengan sentimendu “oldarkorrak” sortu ez daitezen. Lazhar-ek ordea ez dio beldurrik umeen oldarkortasunari eta bere ustetan heriotza honi buruz hitz egitea garrantzitsua da. Aldi berean Lazhar-ek epaitegietara joan behar du, eta bere familia osoaren heriotzak eragiten dizkion sentimenduekin “borrokatu”. Lazhar oso pertsona indartsua da eta bere bizitzako momenturik onenean ez dagoen arren beti saiatzen da humore onean egoten.

    b. Alice: Neska azkarra da eta guztiek esaten dute bere adinerako nahiko heldua dela. Bereak ere Martine hilda ikusi zuen. Bera da Martineren heriotzari buruz gehien hitz egiteko prest dagoena, eta Lazhar-en laguna egiten da. Oso irekia da; mendebaldeko tabuak alde batera utzita heriotza eta suizidioari buruz pentsatzen eta sentitzen duena transmititu nahi du. Eskuz idatzitako testu batean Martine-ren heriotzaren inguruan sentitzen eta pentsatzen duenari buruz idazten du. Berak uste duena idazten du eta Lazhar harriturik geratzen da. Klasearen aurrean irakurtzeko eskatzen dio, klase guztiarentzat lagungarria izango dela pentsatuz. Berak, hasieran, Simon-i botatzen dio Martineren heriotzaren errua.

    c. Simon: Bera izan zen Martine hilda ikusi zuen lehena. Bere ustetan Martine nahita suizidatu zen momentu horretan berak ikus zezan. Askok uste dute Martine bere erruz suizidatu zela. Martine bere nolabaiteko tutorea zen. Behin besarkatu zuenean musu eman ziola esan zuen eta horrek asko mindu zuen Martine Simonek mundu guztiari kontatu ziolako. Oso oldarkorra da eta normalean bakarrik dago. Irakasleak kezkatuta daude Mantineren heriotzaz geroztik are oldarkorragoa bihurtu delako. Esan daiteke traumatizatuta dagoela baina azkenean Lazhar-en laguntzaz, gaiari buruz hitz egiten, Martine beste arrazoi batengatik suizidatu zelataz konbentzitzen dute.


    d. Zuzendaria: Hasieran kezkatuta dago ezingo duelako ordezko irakasle bat topatu eta guztiz legezkoa ez den arren Lazhar aukeratzen du. Emakume ona da, baina Kanadako hezkuntzako legeak jarraitzera derrigortuta dago eta ahal duen guztia egiten du legeak bete daitezen. Lazhar-ek Alice-ren idazlana erakusten dionean lar oldarkorra dela eta eskola horretan horrelakorik ez dela onartzen esaten du. Hala ere, Lazhar benetan nor den jakiten duenean ez du berehalakoan botatzen eta denbora batez bertan klaseak ematen jarraitzen usten dio. Izan ere, umeei laguntzen diela ikusten du.

    e. Martine: Suizidatu egin zen ikasgelan. Dirudienez arazo pertsonalek eragin zuten bere suizidioa, baina nahita urkatu zuen bere burua momentu horretan eta klase horretan. Simon-ek ikustea zen bere helburua seguru asko.
    Irakasle ona, ideala, zen eta ume guztiek maite zuten. Pertsona alaia zen eta ez zuen inorekin arazorik izan. Simon-en tutorea zen eta honek zabaldutako zurrumurru baten ondorioz asko deprimitu zen. Hala ere, bere mutil lagunarekin izandako arazoen eraginez ere suizidatu zela pentsatzen dute askok.




    ResponderEliminar
  21. 2. Nola da harremana irakasle eta ikasleen artean? Eta Lazhar eta ikasleen artean?

    Kanada-ko eskoletan debekatua dago irakasle eta umeen arteko kontaktu fisikoa. Eskola honetan ere hori horrela da. Guraso askoren ustetan umeak ikasteko bakarrik doaz eskolara, eta ez dute ondo ikusten irakasleek umeak heztea. Lazhar ordea ekialdeko kulturatik dator eta bere herrialdean irakaskuntza metodo ezberdinak daude. Bertan irakasleek umeak jotzea ez dago txarto ikusita. Lazhar-ek, eskolara heltzen denean, badaki Kanadan ezin direla umeak jo baina harrituta geratzen da hauek ukitzea debekatua dagoela esaten diotenean.
    Hasieran, ikasleei kosta egiten zaie irakasle berriaren metodoetara ohitzea, Martinek modu oso ezberdinean ematen zuelako klasea. Baina apurka-apurka ohitzen doaz eta Lazhar-ek ere asko ikasten du. Lazhar ez da historia edo frantsesa irakastera mugatzen, horren ordez umeei pentsatzen dutena adierazten irakasten die eta arazo ezberdinen aurrean nola jokatu ere.
    Beste alde batetik Martine dago. Umeek asko maite zuten, baina ikasgelan suizidatu zen eta horrek ere zer pentsatu ematen du.
    Nire ustez Argelian umeek beldurra diete irakasleei, baina Kanadan guzti alderantzizkoa gertatzen da, eta hori arazo handia da.



    3. Zer egiten du ondo irakasleak eta zer txarto?

    Ondo:
    Lazhar da heriotza eta suizidioari buruz umeekin hitz egin nahi duen irakasle bakarra. Horrek ikasleei asko laguntzen die eta Lazhar joaten denerako Martineren heriotza gainditu egiten dute. Irakasleak konbentzitzen saiatzen da klaseetan gaiari buruz hitz egin dezaten psikologoa kontratatu beharrean.
    Ikasleei ikasteko era “berriak” eta alegiek duten garrantzia erakusten die. Izan ere, alegiak erabiltzen ditu bizitza errealeko arazoen metaforatzat.

    Txarto:
    Asko kostatzen zaio Kanadako irakaskuntza metodoetara ohitzea eta azkenean ez du lortzen. Hala ere, umeen errespetua eta onespena lortzen du.



    4. Nola uste behar duzue tratatu behar dela Martineren kasua:

    Nire ustez gaiari buruz hitz egin beharko litzateke, eta umeei suizidioaren arrazoiak azaldu (gogorregiak ez badira). Kasu batzuetan hobe izango litzateke ume bakoitzarekin bakarka hitz egitea, baina taldean hitz egitea ere lagungarria izango litzateke. Denen artean lagunduz errazago gaindituko litzateke arazoa. Horrez gain, umeei ez litzaieke Martine suizidatzearen errua haiena dela esan beharko, eta hori pentsatuko balute kontrakoaz konbentzitu beharko lirateke. Azkenik, Martine-ren alde onena gogoratzen lagundu beharko litzaieke, egin zituen gauza txarrak alde batera utziz.

    ResponderEliminar
  22. EL PROFESOR LAZHAR

    POERTSONAIEN AZTERKETA:
    Lazhar: Argeliatik etorritako 55 urteko gizona da. Nahiz eta irakaslea ez izan, Montrealgo eskolara izan da trasladatua, Martine, bere buruaz beste egin duen irakasle ohia, ordezkatzeko. Gizon honek irakasteko duen karisma eta berezitasuna ezinbestekoak izango dira kurtsoa aurrera atera ahal izateko eta honen ikasle gazteen bizitza aldatzeko. Inork ez du honen iragan ilunaren berri: ama (irakaslea eta idazlea izanekoa), semea eta alaba hil zitzaizkion sute batean. Emazteak, honek eginiko eleberri batean, Argeliako miseria sozaialaren eta ekonomikoaren arduradunak seinalatu baitzituen; “Argelian ezer ez da benetan normala”
    Martine: Martine bere buruaz beste egin zuen irakaslea da. Martinek oso harreman ona zuen honen ikasleekin, Simonekin gehinbat. Hau asko maite baitzuen, honen ama izango balitz bezala tratatzen zuen mutikoa. Azkenengoz egin zuena hau besarkatzea izan zen.
    Alice: Alice Martineren ikasle ohia izandakoa da. Honek, Simonekin batera, irakaslea esekita ikusi zuen. Oso persona heldua da duen adinerako. Honek duen pentsatzeko era da arreta deitzen duena. Heriotzari buruz hitz egin beharra dagoela argi uzten du pelikula osoan zehar denak gai hau baztertzen saiatzen diren arren ezkutuan eta isilean pisua barruan eramanez.
    Simon: Simonek ere ikusi zuen Martine bere buruaz beste egiten. Honen heriotzak Simon guztiz suntsitu du, bere errua dela baitio, ikaskideek ere erruduntzat jotzen dute mutila. Simon heriotza ezkutuan eramaten saiatzen da baina azkenean Aliceren laguntzarekin dena kanporatzea lortzen du. Honek bere errua dela dio, behin Martine hau besarkatzen saiatu eta honek besarkada saihestu zuelako. Azkenean, Simonek, besarkada asko gustatu zitzaiola aitortzen du.
    Zuzendaria: Honek, beste irakasle batzuen iritziarekin bat, heriotzari buruz ez dagoela hitz egiterik dio. Ez du uzte ikasleekin partekaturiko gaia izan behar duenik. Klaseko hormak margotuz dena ahaztuko dela uzte du.
    IKASLE ETA IRAKASLEEN ARTEKO HARREMANA.
    Hasieran oso harreman hotza izan zutela esan dezakegu. Lazhar zeneko irakasle berria heldu eta hainbat gauza aldatu baitzituen. Hasteko, mahaien kokalekuak aldatu zituen, hauek “u” itxuraren ordez, ilara luzeetan kokatuz; ondoren, inoiz egina izan ez zuten idazlan bat egitera behartu zituen ikasleak hauen maila zein den jakiteko. Baina hasierako irakasle gogorra poliki- poliki moldatzen joan zen ikasleekiko, azkenean hauen arteko harreman banaezina sortu zen arte.
    ZER EGITEN DU TXARTO ETA ZER ONDO
    Lazharrek ikasleen tokiak aldatu zituen hasteko, jokabide ona. Ikasleak irteerarik ez zuen nostalgiaz beteriko inguruan zeuden sarturik, mahaiak “u” itzura zutelarik, honek besteenganekiko bateratasuna bermatzen zuen. Leku berriek, aldiz, batak bestearekiko zuen “menpekotasuna” edo ezkutatzeko modua desagerrarazten zuen, honela bakoitza bere jabe izango zelarik. Ohitura gogorragoak ekarri zituela argi ikus daiteke hainbat pasartetan, ume bati kokotekoa ematen dionean, adibidez.
    Badu ondo egin ez zuen zerbait, eta ez da ikasleekiko ezer, bere iraganarekin du zer ikusia. Bere laguntzarekin lortu zuten ikasleek Martineren heriotzari aurre egiten baina honek ez zien honen iragan beltzari buruzko ezer esan, eta lagungarria izan ziezaiokeen.

    NOLA ERAMAN MARTINEREN KASUA:
    Heriotza ez da isilpean eraman beharreko sama, handiegia baita. Batzuek sama honekin aurrera egiten ikasi beharra dagoela diote. Ez dut hori hala denik uzte. Egia da atzera bueltarik ez dagoela eta errealitateari aurre egin behar zaiola, baina, heriotza isilpean eramateak bizitzari aurre egiten lagun diezazuke baina ez errealitateari; biziko bazina…moduan egin dezakezu, baina inoiz bizi izan gabe.
    Errealitateari inolako beldur zein gorrotorik gabe egin behar zaio aurre.

    IRATI BEREINKUA

    ResponderEliminar
  23. Profesor Lazhar
    1-.
    -Lahzar irakaslea: Irakaslea bere herrialdetik alde egin behar izan zuen, bere andrea eta bere alabak hil egin zituzten bere herrialdean eduki zuen arazo bategatik. Orduan irakaslea Kanadara joan zen, eta bertan irakasle moduan sartu zen ikastetxe batean. Baina bera ez zen irakaslea, ez zuen irakasle izateko ikasi. Ikastetxean hasi zenean ez zen oso ondo hasi zergatik bertako irakaslea bere buruaz beste egin zuen eta ikasleak oso izututa geratu ziren, apur bat kostatu zitzaion ikasleak konfiantza hartzea. Eta konfiantza hartu zuenean bertatik alde egin behar izan zuen zuzendaria denetaz enteratu zelako.
    -Alice: Ikastetxeko ikasle bat zen, bere gehienetan etxean zantzaile batekin zegoen zergaitik bere ama egazkin kompania batean lan egiten zuelako eta asko bidaiatzen zuen. Alice zuen edaderako oso heldua zen eta beste ikaskideek ez bezala gauzetas beste ikuspegi bat zuen. Simonen oso lagun ona zen, baina bi lagunek asko eztabaidatzen zuten. Eta berak segituan irakasle berriarekin oso ongi eramaten zen.
    -Simon: Bertako ikasle gaztea da. Berak oso txarto eraman zuen bere irkaslea zuizidatu izana, lehenengoan ere ez zen oso ondo eraman bere lehenengo irakaslearekin, beti dena alrebestu egiten zuen, baina gero hil egin zenean dena aldatu eta bera zen irakasle onena eta etori zen berria txarto tratatzen hasi zitzaion.
    -Zuzendaria: Ikastetxeko zuzendaria zen. O so ongi eramaten zen ikasleekin, baina batzuetan oso gogorra zen beraiekin. Eta bazekien nola jokatu zerbait larria gertatzen bazen ikastetzean edo ikasle edo irakasle batekin. Baina nire uztes ez zuen oso ondo jokatu Lahzarrekin, zeren eta ikasleekin ondo eramaten bazen eta ondo irakasten bazuen ez zion eskola artatik bota behar.
    -Martine: Lahazar etorri aurreko irakaslea zen. Ez zuen oso ondo jokatu zergaitik umen aurrean bere buruaz beste egitea ez da oso normala. Zergaitik arazo bat badu kompondu dezala berak ez besteen aurrean egin eta listo umeak aurrean zituen eta.
    2-. Irakasle eta ikasleen arteko arremana ikastetxean eta zzendariak hasieran esaten duen moduan erlazio estua izan behar dute baina arremana ona da batzuekin baina batzuekin txarra. Adibidez: Alicekin irakasleak arreman ona du baina Simonekin ez zuen ain arremana ona.
    3-. Irakasleak ondo egin duena umeei gure duten moduan espresatzea da eta beraiengana astiro urbiltzea eta klaseak ematen ditue maduan ematea. Bestei egia ez kontatzea.
    4-.Gauza delikatua da eta ori ume guztiak enteratu gabe egin beharko zen baina ezin izango bazen, hoberena ume guztiei egia kontatzea izango zen, umeek jakitea egia eta normalitates jokatzea.

    IZARNE SAN ANTON4B

    ResponderEliminar
  24. Profesor Lazhar
    Pertsonaiak
    ­ Lazhar: Algeriatik etorritako etorkin bat da. Bere familia hil eta bertara etorri zen bizitza aldatzeko asmoz. Bertan irakasle bazela sartzen da nahiz eta prestakuntzarik ez eduki. Plaza librea Martine deituriko irakasleak uzten du. Martine eskolan bertan suizidatu zen eta horrek pelikulan inportantzia ikaragarria izango du.
    ­ Alice: Eskolan ikasten duen neskato bat da psikologikoki oso heldua bere adinerako. Lazharren ikasle gogokoena eta Martine suizidioa beldurrik gabe aipatzen duen ume bakarra.
    ­ Simon: Martineren suizidioa ikusten duen lehen umea da. Hau erdi traumatizaturik gelditzen da horren ostean.
    ­ Zuzendaria: Zuzendariak umeak baretu eta egoera normalera bultatzea du helburu bakarra, horretarako umeak haurrak behar baino gehiago zaintzen ditu, nahiz eta umeek ez duten horrenbesteko gaitzik.
    ­ Martine: istorio honetan ez dugu Martineren informazio gehiegirik lortzen dugun informazio urria da lehen oso irakasle maitatu bat zela eta inork arrazoiak jakin gabe bere buruaz beste egin zuela eskola barruan.
    Zer harreman dago ikasle eta irakasleen artean?
    Lazharrek ahal diren klase normalenak ematen saiatzen da, orain dela urte askoko metodoak erabiliz. Haur gehienak ez daude horrekin ados Martineren klaseak askoz ere eramangarriagoak zirelako, eta askoz ere modernoagoak. Hala ere konfiantza laster hartzen dute ikasle eta irakasleak batak besteari.
    Zer egiten du ondo irakasleak eta zer txarto?
    Txarto: Umeak ohiturik dauden irakaskuntza praktiko eta eramangarrira ez da ohitzen.
    Ona: Nahiz eta irakaskuntzan puntako teknikak ez erabili umeei hiltzeari buruz hitz egiten duen irakasle bakarra da eta horrek umeengan beharrezko balioak erakusten ditu.
    Nola uste duzu tratatu beharko litzatekeela Martineren kasua?
    Kasu latza da baina hala ere beraz hitz egitea onena dela pentsatzen dut arazoari aurre egiteko eta ez baztertzeko. Beraz ahal den heinean nik umeei suizidioaz eta beste gauzez hitz egingo nien, gutxienez gauza horietaz informaturik egoteko.

    ResponderEliminar

  25. Lazhar Pelicula



    1-PERTSONAIAK:
    - LAZHAR: Martine irakaslea suizidatzen denean, Montrealeko ikastetxera doan irakasle berria da, Argeliatik etorritakoa. Ikastetxean dagoen giro tristearen eta bere irakasteko moduaren ondorioz, ikasleen eta gainerako irakasleen artean integratzea kostatzen zaio. Gainera bera ere tragedia pertsonal bati aurre egiten ari da.

    - ALICE: Lazharren ikasle gogokoena da neskatxa hau. Bera Martine hilda ikusi zuenetako bat izan zen eta oso triste zegoen eskolan. Gauetan amets gaiztoekin esnatzen zen eta ezin zuen lo askorik egin. Bere ama lanaren ondorioz, etxean gutxi zegoen eta Alicek ez zuen bere laguntza handia.

    - SIMON: berak astero eramaten zion esnea Martine irakasleari eta bera izan zen Martine hilda aurkitu zuena bere klasean, bere bufanda urdinetik eskegita dagoela samatik. Irakasle guztien argazkiak ditu bere kameran gordeta asko gustatzen zaiolako argazkiak ateratzea. Bera ere oso txarto sentitzen da Alicek Martinen suizidioaren errua berari botatzen diolako.

    - ZUZENDARIA: berak gertatutakoa ahalik eta arinen ahaztea nahi du eta horretarako honena, gaiari buruz eskolan behintzat ez hitz egitea dela uste du. Lazharren ideiekin ez dator bat eta urte bukaeran Lazharrek beste eskola batera joan beharra dauka.

    - MARTINE: ikasle eta irakasle guztiekin oso atsegina eta maitekorra zen irakaslea zen. Jolas ordu batean bere bufanda urdinarekin urkatuta aurkitu zuen Simonek. Honen heriotzaren ondoren, Lazhar da postua okupatzen duena.

    2- NOLA DA HARREMANA IRAKASLE ETA IKASLE ARTEAN?

    Irakasle berria iritsi zenean, egin zuen lehenengo gauza, mahaien ordena aldatzea izan zen eta horrek ez zien umeei graziarik egin. Ondoren, diktatu txiki bat egin zien beraien maila aztertzeko. Umeak momentu zail bat bizitzen ari zirenez eta gainera, irakasle berria zutenez, ez zeuden batere pozik. Ikasturteak aurrera egin ahala, Lazhar beraien kulturara ohitzen joan zen apurka apurka eta ikasleak ere bere erakusteko moduari ere bai. Aliceren gurasoek bazekiten beraien alaba zela Bachirren ikasle gogokoena eta ondo eramaten ziren. Azkenean Simonek ere asko ezkertu zion Lazharri negarrez hasi zen egunean, Martinen suizidioa bere errua ez zela izan sinestaraztea.

    3- ZER EGITEN DU ONDO IRAKASLEAK ETA ZER TXARTO?

    Nire ustez Lazharrek ondo egin zituen gauza nabarmenenak leku aldatzea eta beraien maila ikusi ondoren, ikasleengan jartzen zituen gogoak eta irakasteko eta suizidioa ahazteko egiten zituen ekintzak dira.
    Txarto egiten dituen gauzak, Alicerekin denbora larregi pasatzen zuela uste dut eta gainera, bere gurasoei esan zien eta bere drama pertsonalak eta bere biografiaren laburpen txiki bat ez azaltzea dira.

    4- NOLA USTE DUZUE TRATATU BEHAR DELA MARTINEREN KASUA?

    Nire ustez gai hau astiro eta lasai tratatu beharko zen. Hunkitu gehienak umeak direlako eta trauma infantil horietako bat geratu ahal zaielako bizitza guztirako. Horretarako onena bakoitzak benetan uste duena esatea izango zela onena uste dut, hau da, bakoitzak barruan dituen sentimendu guztiak liberatzea eta lasaiago geratzea barruan gorde gabe txartoago egoteko. Hobeagoa iruditzen zait Lazharren plangintza zuzendariarena baino. Zuzendariak gaiari buruz hitz egitea ez duelako nahi eta Bachirrek berriz guztiz kontrakoa.

    Aitor Mendiolagaray Elu

    ResponderEliminar
  26. 1.- Pertsonaiak aztertu:

    Lazhar: Pelikula honetako protagonista da. Argeliatik dator. Montrealeko eskolan hasten da lan egiten. Eskola horretan Martine izeneko irakasle bat suizidatu egin da eta bera bere hordeskoa da.

    Alice: Neskato ahu Lazharren gelako ikasle bat da. Martine hilda ikusi zuen. Bere ama beti zegoen lanean eta ezin zion lagundu.

    Simon: Ama hilda daukan mutil bat da. Argargazkiak egitea gustuko du. Bera ere ikusi zuen Martine hilda. Alicek esatendio bere erruagatik suizidatu dela Martine.

    Zuzendaria: Zuzendariak nahi duena ezer ez pasatu bazen bvezala jarraitzea, hau da Martinena ahaztea.

    Martine: Zuizidatu den irakaslea da. Bera ia ez da agertzen peliculan baina dena bere inguruan doa.

    2.- Nola da harremana irakasle eta ikaslearen artean?

    Hasieran nahiko txarra da zergatik ikasleak ez dute burutik kentzen Martinen suisidioa. Baina gero Lazharri esker hobetu egiten da.

    3.- Zer egiten du ondo irakasleak eta zer txarto.

    Nik uste dut dena ondo egiten duela. Adibidez lekuak aldatu klasea hobeto joateko. Eta gauza gehiago egiten ditu klaseko jarrera aldatzeko eta ikasleak gertatu denarekin bizitzeko.

    4.- Nola uste duzue tratatu behar dela Martineren kasua.

    Kasu hau oso saila da zergatik umeak daude bitartean. Horregatik lasai lasai tratuko nuke umeak txarto ez bukatzakeko.

    Imanol Tera 4.B

    ResponderEliminar
  27. 1- Pertsonaiak aztertu:
    Lazhar: Pelikula honetako protagonista da. Martine irakaslearen ordezkotzat artu egiten dute. Montrealeko eskolan sartzen da, baina berak lehen argeliako beste eskola batean egiten zuen lana. Bere klasea aurrera ateratzen pasatutako ondorio latz garriak alde batera utziz, bere izaera dela eta. Gainera juizio batean sartua dago bere emaztea eta semeak hil zirelako.
    Alice: Montreal eskolako ikasle onenetariko bat da. Oso txikia izan arren Martine ikusi zuen eskegita. Hasiera batean beste ikasle bati botatzen dio erru guztia baina amaieran lagun egiten dira.
    Simon: Simon eskolako beste ikasle bat da. Honek ere ikusi zuen bere irakaslea hilda eta errudun sentitzen zen, zeren eta, bere klaseetan oso txarto portatzen bait zen. Klaseetan argazkiak ateratzea gustatzen zitzaion.
    Zuzendaria: Lazhar kontratatzen du. Badaki eskolako egoera ez dela bardina izango baina, ahal den onena izaten saiatzen da. Ez da oso ondo eramaten Lazhar-ekin, horregatik Lazharrek esaten dituen ideia guztiak zuzendariak baztertu egiten ditu.
    Martine: Lazhar heldu baino arinago, lan egiten zuen irakaslea da. Klasean suizidatu egin zen, soka batetik eskegita. Beraien ikasleak asko maite zuten Martine. Hori dela eta, bere hilketatik aurrera, Montrealeko eskola ez zen berdina izan.

    2.Nola da harremana irakasle eta ikaslearen artean?
    Hasiera batean, Lazhar eta ikasleen artean ez da batere ona. Martine irakaslearen heriotza buruan dute oraindik eta berari buruzko galderak egiten diete. Lazhar-ek ez daki zer erantzun. Baina, denbora pasatu ahala, irakasle berriak gatazkak aurrera ateratzen ditu.

    3- Zer egiten du ondo irakasleak eta zer txarto.
    Ondo egiten duena da, alde batetik, klasea aurrera ateratzen du, eduki dituen arazoei alde batera utzik eta bestetik zuzendariari kasu egin gabe Martineren kasua ikasleekin hitz egiten du, jakinik psikolo bat dagoela eskolan. Eta txarto egiten zuena da nire ustez, bere kulturako arazoak. Ikasleak ezin dira jo inoiz, nahiz ta, argelian jotzen baziren ere, lekuan dauden kultura errespetatu egin beharko luke.

    4- Nola uste duzue tratatu behar dela Martineren kasua?
    Nire ustez, eskolak ondo egiten duen bezala, psikolo bat edo bat baino gehiago ekarri behar dutela. Ikasleak arazoari aurre egin behar diote eta berdin da zenbat ordu galdu behar duten klase orduetan, garrantzitsuena da bakoitzaren arazoak argi eta garbi uztea.
    Gorka González. 4.B

    ResponderEliminar
  28. PROFESOR LAZHAR

    1.Pertsonaiak aztertu:

    Lazhar: Gizon Argeliar bat da, honek bere familia bertan bera utzi zituen eta Kanadara abiatu zen. Bertan irakasle bezala aritzen da ikastetxe baten non, Martin irakasleak bere buruaz beste egin zuen. bere tokian lan egingo du.

    Alice: Lazharrek gehien gogoko duen irakaslea da. Neska honek Martin hilda ikusi zuen. Irakaslea oso triste bizi da egun hartatik eta ama beti lanean dagoenez ez du laguntza handirik izaten.

    Simon: irakasle honek Martinekin harreman handiak zituen eta bera izan zen lehena Martin hilda ikusten. Gaztea oso gaizki sentitzen da, zeren eta, Alicek Martinen suizidioa bere errua dela leporatzen baitio.


    Zuzendaria: honek kasuaren iskanbilarekin bukatzea nahi du, kasua ahaztea. Horretarako, ikastetxean gaia isiltzea onena izango zela uste du. Lazharren aurkako iritzia du.

    Martine: oso pertsona alaia eta atsegina zen. Ikastetxean ez zituen arazoak inorekin. Jolastordu batean suizidatu egiten da. bere lekua Lazhar-ek hartzen du.



    2.Nola da harremana irakasle eta ikasle artean?

    Irakasle berria, Lazhar, heltzerakoan irakasleak banaka jartzen ditu mahaietan eta froga idatzi bat egiten die haien maila ezagutzeko. Ikasleek oso triste zeuden, momentu zail batean baitzeuden eta irakasle berriari ohitu behar zutelako. Denborak aurrera zihoala, Lazhar ikastetxeari ohitzen hasi zen, ohituretara eta ikasleak ezagutzera. Alice Lazharren irakasle gogokoena zen eta honek asko lagundu zion. Simon-eri ere asko lagundu zion Lazharrek Martinen suizidioaren errua berea ez zelakoan esatean.

    3.Zer egiten du ondo irakasleak eta zer txarto?

    Lazharrek ondo egiten duena ikasleak motibatzea eta ikasleengan jartzen dituen gogoak dira nabarmen. Txarto egiten duen gauza bakarra, nire ustez, Alice gehiegi gogko izatea da.

    4.Nola uste duzu tratatu behar dela Martinen kasua?

    Nire ustez, lasaitasunez garatu beharko zen gai bat da, baina txorakeria barik. Gai hau asko hitz egin beharko zen, trauma infantilak eta horrelakorik ez suertatzeko. Bakoitzak gaiaren iritzi bana esan behako zuen eta bere sentimenduak espresatu beharko zituen.

    OIER CALLEJA

    ResponderEliminar